tirsdag den 10. november 2009

Dagens sidste sessioner

Sessionen "Tips and Tricks for Building High Performance Web Applications and Sites" var ikke vildt ophidsende og var alene fokuseret på client-side optimering. Der var dog nogle brugbare tips i forhold til java scripts.

Til gengæld var den sene session "Pumping Iron: Dynamic Languages on the Microsoft .NET Framework" ret fed, især når man som jeg er ret ukendt med den praktiske brug af dynamiske sprog. Taleren var Harry Pierson, program maneger for det team hos MS, der arbejder med både IronPython og IronRuby, så han vidste hvad han talte om.

Det er et rent adrenalin kick for en udvikler et se et nyt sprog, som har helt nye muligheder end dem man er vant til, så det kan være at aftenen skal bruges lidt inde på http://www.trypython.org/, som er et ret cool site til at tjekke Python ud.

Har besluttet mig for at jeg vil ind og se Harry Pierson igen torsdag morgen til en session, der gå mere dybt i DLR (Dynamic Language Runtime) - hvis man nu selv ville lave et nyt sprog en weekend hvor det alligevel regner...

2 kommentarer:

  1. Jeg var heldig at høre Harry Pierson i KBH fornylig med samme præsentation og ja den er rigtig god, især er det super fedt så let det er at hoste Python eller Ruby fra de klassiske .NET sprog.

    PS: Hans snak er nok om Dynamic Language Runtime og ikke Dynamic Runtime Library ;-)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg glæder mig til at rode med det. Kan du anbefale en god bog? Har kigget på IronPythom in Action - kender du den.

    Og tak for rettelsen, det gik nok lidt hurtigt :-D

    SvarSlet