mandag den 9. november 2009

Den blonde "hacker"

Den anden sesssion jeg deltog i hed "Useful Hacker Techniques: Which part of Hackers Knowledge Will Help You in Efficient IT Administration?", og er der noget som tiltrækker udviklere om en hals, så er det når ordet "hacker" indgår!
Jeg skal dog ikke afvise, at der kunne være en anden grund til at sessionen var fuldt booket, så jeg bringer lige et billede af taleren, Paulina Januszkiewicz:




Udover at være en nydelig ung dame, så virkede hun også til at være knalddygtig, men der er svært at få så meget ud af en session når live demo foregår i kommandoline værktøjer. Ydermere er jeg jo ikke it-administrator, som sessionen primært henvendte sig til, men budskabet om, at mange netværk er pivåbne er dog tankevækkende. Jeg ser ihvertfald frem til at komme hjem, og i fred & ro teste nogle af de teknikker hun demonstrerede.

2 kommentarer:

  1. hvad er der nu galt med kommandolinie værktøjer. Er du ude efter en museskade måske?

    SvarSlet
  2. Nej, jeg elsker skam kommandolinie værktøjer, det bliver bare hurtigt noget fnidder i en præsentation :)

    SvarSlet